FAQ

ANTWOORD OP DE MEEST GESTELDE VRAGEN
Arrow
Vragen met betrekking tot nummerbehoud (nummerportering)
Wanneer moet ik mijn oude provider opzeggen?

De portering van uw nummer is tevens een opzegging van de dienst van het nummer. Het kan zijn dat u meerdere diensten bij uw provider afneemt, dan is een nummer portering geen opzegging voor uw overige diensten.

Let op: Cheapconnect is alleen bezig met de nummer portering, de daadwerkelijk opzegging en/of controle ervan blijft uw eigen verantwoordelijkheid.
CheapConnect adviseert u pas op te zeggen na de acceptatie datum van de portering. Let op dat u daarbij vermeldt dat het niet om een beëindiging van het nummer gaat van om een uitgaande portering.

Kunnen alle nummers naar CheapConnect geporteerd worden?

Ja, het is wettelijk geregeld dat u uw nummer mag meeverhuizen naar een andere aanbieder.

Blijft mijn nummer tijdens portering bereikbaar?

Ja zeker. U ontvangt van ons ruim van te voren de gegevens van uw VoIP account, hierdoor kunt u van te voren de configuratie in uw toestel zetten en op de tijd van portering nieuwe inkomende gesprekken ontvangen op uw toestel.

Hoe verloopt een portering/nummerbehoud?

Een porteringsproces duurt ongeveer 15 dagen. Dit kan vaak sneller zijn, maar hangt sterk af van uw huidige aanbieder.

Na bestelling controleren wij of je de eigenaar bent van het nummer, hiervoor kunnen we een aantal documenten opvragen. Nadat dit gecontroleerd is zal de portering ter goedkeuring bij jouw huidige aanbieder aangeboden worden, na akkoord van de huidige aanbieder zullen wij een datum en tijd inplannen voor de daadwerkelijke portering.

Na acceptatie krijgt u van alvast de SIP gegevens van uw account, u kunt hiermee dan al uitgaand bellen. Als u de apparatuur van te voren instelt zal uw telefoonnummer niet onbereikbaar zijn.

Arrow
Vragen met betrekking tot jouw VoIP account
Hoe kan ik meerdere SIP accounts over laten gaan achter een nummer?

Bij CheapConnect bent u beperkt tot het aanmelden (SIP registratie) van 1 apparaat op een telefoonnummer.

Als u wilt dat er meerdere toestellen (SIP apparaten) overgaan achter 1 telefoonnummer, dient SIP accounts aan te vragen zonder telefoonnummer. Op deze SIP accounts meldt u vervolgens uw toestellen aan en door middel van de doorschakel lijst van het telefoonnummer zorgt u dat gesprekken gelijktijdig worden doorschakelt naar deze toestellen.

Als je stapsgewijs wilt zien hoe dit in te stellen is, kun je dit terug vinden in de handleiding hierover.

Kan ik naar 0800/0900/0906/0909 nummers bellen?

U kunt een gratis (0800) of betaald nummer (0900/0909/0906) bellen, dezee worden ook wel servicenummers genoemd. Wij rekenen geen extra toeslag op deze nummers.

Hoe stel ik een account in?

Om ons VoIP account in te stellen heeft u de volgende gegevens nodig:
- gebruikersnaam: dit is uw telefoonnummer in internationaal formaat (bv. 31851234567 ). Deze is terug te vinden in de welkoms e-mail of in uw portal.
- wachtwoord: tevens te vinden in de welkoms email of portal.
- outbound proxy en/of sip server: voip.cheapconnect.net

Arrow
Vragen met betrekking tot internet verbindingen van CheapConnect
Wat betekent vrije modemkeuze?

Bij een CheapConnect internet verbinding wordt standaard geen modem bij geleverd. Wij geven klanten de vrijheid om hun eigen modem aan te sluiten. Voor de meest gangbare modellen bieden wij ondersteuning om (bij problemen) het internet werkend te krijgen. Firewall en interne configuraties heb je volledig in eigen beheer. Geen enkele poort is geblokkeerd.

Arrow
Vragen met betrekking tot uw account
Kan ik gestort tegoed terug krijgen?

Tegoed is niet terug te storten, maar blijft wel onbeperkt houdbaar.

Wat gebeurt er na een jaar? (verlengen)

Na een jaar zal uw account/nummer automatisch verlopen als u hem niet vernieuwt. Het vernieuwen kan via ons controle paneel, u kunt hier kiezen om of u uw account/nummer met 1 of 2 jaar wilt verlengen. U kunt uiteraard altijd tussentijds al van te voren verlengen, de periode wordt dan bij uw huidige periode opgeteld.

Nadat uw account/nummer is verlopen, kunt u deze niet meer gebruiken. Wij houden uw nummer nog minimaal twee maanden in reserve, zodat u hem zonder extra kosten kan verlengen.

Krijg ik een BTW factuur?

Bent u klant geworden na maart 2018?
Ja, u ontvangt direct na uw opwaardering de factuur over uw beltegoed. Het beltegoed heeft u direct ingekocht en hierover wordt direct BTW berekend. Ondernemers kunnen deze BTW opgeven bij de belastingdienst. De prijzen op de website zijn inclusief BTW en worden op de factuur gespecificeerd.

Bent u klant voor maart 2018?
Ja, u krijgt van ons elke 1e van de maand een factuur met de gemaakte belkosten en abonnementskosten. Hierop staat ook de BTW gespecificeerd, ondernemers kunnen deze BTW opgeven bij de belastingdienst. De prijzen op de website zijn inclusief BTW en worden op de factuur gespecificeerd.

Indien er in de voorgaande maand niet gebeld is of geen abonnement vernieuwd, krijgt u van ons geen factuur.

Krijg ik elke maand een specificatie van de gemaakte kosten?

Bent u klant geworden voor maart 2018?
U krijgt van ons elke 1e van de maand een factuur met een overzicht van de belkosten, deze zijn (indien u meerdere nummers heeft) per nummer gespecificeerd. U krijgt per nummer een overzicht naar welke bestemming gebeld is en hoelang.

Op deze factuur staat ook de abonnementskosten van eventuele nummers gespecificeerd .

Indien er in de voorgaande maand niet gebeld is of geen abonnement vernieuwd, krijgt u van ons geen factuur.

Hoe kan ik het saldo opwaarderen?

Met iDeal/Paypal/Creditcard/MrCash:
1. Log in onder uw account.
2. Druk op opwaarderen.
3. U kunt hier het gewenste bedrag selecteren en tevens uw bank.
4. Rond de betaling af bij uw eigen bank.
5. Het saldo wordt direct bijgeschreven in uw account.

Hoe weet ik het saldo van mijn account?

Uw saldo wordt zichtbaar zodra u bij ons in het portal inlogt. U ziet dan rechtsboven de pagina uw actuele saldo.

Arrow
Vragen met betrekking tot CheapConnect zelf
Is de kwaliteit gewaarborgd?

CheapConnect heeft zijn platform dubbel uitgevoerd, mocht er onverhoopt een storing zijn aan een locatie dan hebben de andere locaties voldoende capaciteit om de klap op te vangen. Voor telefonie is het belangrijk dat het altijd 'bereikbaar is'. Tevens maken we gebruik van alleen A-merk apparatuur en kwaliteits verbindingen. Op deze manier is bellen via CheapConnect niet alleen voordeliger maar ook van betere kwaliteit.

We monitoren 24x7 ons netwerk op kwaliteit van de spraak.

Hoe bieden jullie voordelige telefonie?

Door gebruik te maken van geautomatiseerde systemen kunnen wij besparen op hoge personeelskosten, dure kantoorpanden, administratie etc.. Tevens maken we gebruik van een prepaid systeem, zodat we zeker zijn dat de kosten gedekt zijn. Hierdoor hebben wij geen hoge kosten aan incassobureau's en kunnen we in onze kostprijs rekening houden dat 100% van de kosten gedekt zijn. Zo zijn we nog scherper!

Arrow
Vragen met betrekking tot resellen/provisie
Wanneer en hoe word ik uitbetaald?

Een voorwaarde van resellen bij CheapConnect is dat uw sub-gebruikers bij elkaar minimaal 10 nummers actief hebben. Tot die tijd wordt de provisie bij elkaar gespaard en op het moment dat u 10 nummers actief heeft, krijgt u de optie om:

- het bedrag over te schrijven naar uw eigen saldo, om er vervolgens mee te bellen of producten te bestellen
- het bedrag over te schrijven naar het saldo van een andere CheapConnect gebruiker
- het bedrag over te schrijven per bank of per Paypal

Wat zijn de mogelijkheden voor resellers?

Standaard kunt u met een CheapConnect.net account direct beginnen met het aanraden van andere potentiele gebruikers. Als een gebruiker vervolgens bestellingen gaat plaatsen ontvangt u hiervoor 10% provisie in uw account, maar tevens over de gesprekskosten ontvangt u 10%. Deze provisie blijft u krijgen zolang de gebruiker klant is bij CheapConnect.net.

Voorwaardes zijn:
- Provisie geldt niet voor eigen account(s) en nummer(s).
- U dient minimaal 10 nummers actief te hebben voordat er een uitbetaling plaats kan vinden.
- Provisie en gesprekskosten blijft u krijgen ten tijden dat de gebruiker klant is bij CheapConnect.

Heeft u plannen om een VoIP product grootschalig zelf onder eigen label uit te brengen. Neem dan contact met ons op!

Wil je meer weten over CheapConnect?

Bekijk onze meest gestelde vragen. Of neem contact met ons op.